Praktisk Info

Sommerferie uge 29 og 30

DER KAN IKKE ELEKTRONISK BOOKES TIDER, BESTILLES MEDICIN, ELLER SKRIVES TIL OS NÅR KLINIKKEN ER SOMMERFERIELUKKET.

SOMMERFERIE LUKKET FRA 16/7 TIL 2/8 - 2021, DVS. UGE 29 TIL 30

VED AKUT OPSTÅET SYGDOM, OPLYSES VIKAR FOR OS PÅ VORES TLF. SVARER 86957006

Vedrørende Covid-19

- ingen må møde op i klinikken uden aftale
- dvs. at der fortsat IKKE er åben morgenkonsultation
- hvor det er brugbart anvendes telefon - eller videokonsultation
- hvor det er relevant og muligt ex ved en vaccination gør læge eller personale det ude ved patienten i bilen
- du som patient i videst muligt omfang bliver i bilen/udenfor og bliver ringet ind, når der er klar bane, så du kan gå direkte ind udefra uden at sidde i venteværelset
- er der en enkelt eller to, som alligevel kommer til at sidde i venteværelset, er der lavet god afstand mellem stolene, og afskærmning mellem disse
- ansatte i klinikken anvender relevante værnemidler, for ikke at sprede evt. smitte
- der sprittes af mellem patienter
- ældre, skrøbelige eller andre, som ikke kan eller tør komme i klinikken, forsøger vi at tage hjem på besøg hos eller afhjælpe på anden vis

Så sidder der nogen og er bange for at kontakte lægen pga frygt for at blive smittet i klinikken, håber vi, at den bekymring nu er væk eller i det mindste reduceret væsentligt

Pas godt på jer selv og hinanden
Mvh alle os i klinikken

 

Akut konsultation - MIDLERTIDIGT AFLYST!!
Hver dag 8.30 – 9.00 kan du møde op uden at have ringet først, hvis du har en AKUT OPSTÅET sygdom ex. ondt i halsen, ørepine, hoste, akutte smerter, akut opståede vandladningsgener m.m.
Ved ankomst skal du blot registrere dit sundhedskort.
Der må påregnes lidt ventetid. Du bliver ikke nødvendigvis kaldt ind i den rækkefølge, du er kommet i.
Du vil blive behandlet af enten lægen eller sygeplejersken.
Grundet denne ændring er læge-telefontiden indskrænket til 8.00-8.30. Og vi opfordrer fortsat til email-konsultation via selvbetjening (det gule felt øverst til højre på denne side) som primær kommunikationsform ved ikke hastende behov.

Kommunikation via hjemmesiden
Under menu-punktet “Selvbetjening” kan du:
– Bestille tid
– Forny recepter på fast medicin
– Skrive til lægen eller sygeplejersken
– Læse modtagne beskeder fra klinikken
Såfremt du ønsker svar på prøver elektronisk, skal du blot fortælle dette når du er til undersøgelsen.

Konsultationer
Konsultation kan bookes under selvbetjening på denne hjemmeside, alternativt ved at ringe herind mellem 9-12.
Der er dagligt konsultationer i tidsrummet 08.00-16.00, onsdage dog til 17.00.

Telefonkonsultation
Du opfordres til at benytte vores hjemmeside til kontakt, hvis dette kan lade sig gøre – klik på selvbetjening øverst til højre.
Telefonkonsultationen er dagligt mellem 08.00-08.30. Er lægen akut optaget betjener lægesekretæren telefonen.
Telefonkonsultationstiden bedes primært anvendt ved akut opstået sygdom samt anmodning om hjemmebesøg samme dag.
Husk at receptfornyelser og almindelig tidsbestilling primært foregår via hjemmesiden, alternativt ved lægesekretæren mellem 9 og 12.

Tidsbestilling og fornyelse af recepter
Du bedes så vidt muligt om at bestille tid og forny dine recepter via “Selvbetjeningen” øverst til højre her på siden.
Alternativt kan lægesekretæren træffes pr. tlf. dagligt fra 9.00-12.00

Blodprøver
Grundet Region Midtjyllands regler om afhentning af blodprøver er den sidste tid til blodprøver 15.15 mandag til torsdag, fredag dog kun til kl. 12.

Samarbejde med praktiserende læger i lokalområdet
Klinikken har samarbejde med flere nabopraksis’er om varetagelse af akut sygdom mellem kl 14 og 16 på hverdage.
På tlf. 86 95 70 06 oplyses hvordan man kommer i kontakt med vagthavende læge. Dette gælder også under ferie og kursusdage.

Lægevagten 70 11 31 31
Efter kl. 16 samt i weekenden og på helligdage
Du kan læse mere om lægevagten, og hvordan du bruger den rigtigt her: www.laegevagten.dk